بایگانی ماهیانه: مارس 2013

۵ نمایشنامه از اولین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی اکو مورد حمایت قرار می گیرند

 از میان متون ارسال شده به دبیرخانه اولین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی اکو پنج اثر مورد حمایت قرار می گیرند.به گزارش سایت ایران تئاتر، هیئت داوران اولین مسابقه نمایش نویسی اکو، پس از بررسی هیچ کدام از متون رسیده به دبیرخانه را حائز رتبه بندی ندانسته و برای حمایت از نمایشنامه نویسان شرکت کننده متون زیر را بدون رتبه بندی به منظور حمایت مالی در صورت تائید نهایی برای چاپ به موسسه فرهنگی اکو معرفی می کند.نمایشنامه “شگفت و شکست ناپذیر” نوشته علیرضا اسماعیل پور، نمایشنامه “مرده ریگ” نوشته تهمینه محمدی، نمایشنامه “دکلره” نوشته مهدی کوشکی، نمایشنامه “یخ سوخته” نوشته حسین قره و نمایشنامه “کشکاب” نوشته محمد جواد صرامی ۵ اثر نمایشی هستند که در قالب اولین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی اکو مورد حمایت قرار خواهند گرفت.در ضمن هئیت داوران ۹ نفر از نمایشنامه نویسان را به منظور تشویق و ادامه راه برای برگزاری ۵ روز کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی در موسسه فرهنگی اکو دعوت می کند که متعاقباً اسامی آنها اعلام می شود.

گفتگو با یک نوازنده ۸۱ ساله : بعد از مرگم جوانان نمی‌گذارند سازم روی زمین بماند

آلما‌جوقیآلماجوقی، دو تار نواز پیشکسوت شمال خراسان می گوید که نهادهای فرهنگی و هنری، موسیقی نواحی ایران را از یاد برده اند.
خبرآنلاین مهدی یاورمنش: چنان با سرعت و شدت زخمه می‌زد که به سختی می‌شد باور کرد این پنجه‌های جادویی و شور انگیز از آن یک نوازنده ۸۱ ساله است. روی صحنه، برای ساعتی با دوتارش یکی شد و آهنگ‌ها و آوا‌هایی کهن را که در طول تاریخ سینه به سینه نقل شده و به او رسیده‌اند، نواخت و خواند.
تالار ایران فرهنگستان هنر، عصر پنج شنبه ۱۷ اسفند شاهد هنرنمایی علی غلامرضایی آلماجوقی، استاد دو تار نوازی مکتب شمال خراسان و از معدود بخشی‌های باقی مانده این خطه از ایران بود.
در کنسرت این نوازنده پیشکسوت، او ابتدا مقام‌هایی چون نوایی، شاختایی، زاهد جعفرقلی و… را اجرا کرد ادامه‌ی خواندن

عکس دست‌نویس کارگردان بزرگ سینما / وسواس برای انتخاب نام یک فیلم

اخیرا دست‌نویسی از استنلی کوبریک منتشر شده که وسواس او برای انتخاب یک فیلم را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرآنلاین، تصورش دشوار است که فیلم درخشان استنلی کوبریک یعنی «دکتر استرنج‌لاو یا چگونه یاد گرفتم ترس را کنار بگذارم و بمب را دوست بدارم» نام دیگری داشته باشد.
اما اخیرا در میان دست‌نویس‌های استنلی کوبریک یک برگه پیدا شده که کارگردان «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» با خط خودش نام‌هایی دیگر برای فیلم انتخاب کرده است؛ نام‌هایی مثل «بمب عزیز»، «استرنج‌لاو: مغز متفکر هسته‌ای» یا «استفاده پنهانی دکتر استرنج‌لاو از اورانیوم». ادامه‌ی خواندن