بایگانی ماهیانه: دسامبر 2012

دکتر داوری اردکانی: جدایی علم و عمل ترویج دروغ در جامعه است

دکتر رضا داوری اردکانی، در نشست جدایی «الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت» علم و عمل در دنیای جدید را باعث ترویج دروغ و ریا در جامعه دانست.
سومین نشست از دومین سلسله نشست های الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، روز ۲۱ آذرماه با موضوع «بررسی نسبت علم و عمل» در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد و دکتر رضا داوری اردکانی، استاد پیشکسوت دانشگاه و رئیس فرهنگستان علوم، در این نشست به سخنرانی پرداخت.

ادامه‌ی خواندن

اجرای «برهان» کار تازه محمد یعقوبی از ۲۰ آذر در سالن اصلی نیاوران

نمایش «برهان» به نویسندگی «دیوید اوبرون» وکارگردانی «محمد یعقوبی» از روز دوشنبه ۲۰ آذرماه ساعت ۱۹ به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می رود .
برهان نمایشی‌ای ست درباره‌ی ، ازدست‌دادن نزدیک‌ترین خویشاوند، ازدست‌دادن عشق و اعتماد…
نمایشی دراماتیک با شخصیت‌های جذاب و به یادماندنی.
این نمایش‌نامه داستان زندگی کاترین و پدرش رابرت می باشد . رابرت که زمانی نابغه‌ی ریاضی بوده در اواخر پنجاه ساله‌گی از نوعی بیماری روحی روانی رنج می‌برد که باعث می‌شود از اطرافیانش فاصله بگیرد. کاترین برای مراقبت از دانشگاه ترک تحصیل می‌کند و مثل پدرش از مردم دوری می‌کند.
تمام ماجراهای کتاب در حیاط خلوت پشت خونه‌ی پدری کاترین در شیکاگو اتفاق می‌افتد.
این نمایش با بازی علی سرابی‌، آیدا کیخایی ،‌ مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی اجرا می‌شود.
این نمایشنامه ۱۰۰ دقیقه ای را امیرحسین طاهریه ترجمه کرده و محمد یعقوبی آن را بازنویسی نموده است .
نمایشنامه برهان در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه پولیتزر شده و در سال ۲۰۰۵ نیز فیلمی از روی آن ساخته شده است. گفتنی ست ،بلیت‌های این اثر نمایشی در مکان‌هایی همچون نشر دارینوش ‌، کافه دایوار‌، نشر«افرا»، کافه «آن» و فرهنگسرای نیاوران و نیز از طریق سایت Tiwall.com پیش فروش می‌شود.
روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران