بایگانی ماهیانه: آوریل 2012

داوری جشنواره قلم بلورین از صدرعاملی و ترابی تا ابراهیم حاتمی کیا و سید مهدی شجاعی

داوران نهایی جشنواره فیلمنامه نویسی قلم بلورین با این ترکیب اعلام شدند ابراهیم حاتمی کیا، محمدعلی باشه آهنگر، مهدی فرجی، احمد شاکری، حبیب احمدزاده، سید مهدی شجاعی و جلیل عرفان منش کار، که به قضاوت ۳۳ اثر راه یافته به این مرحله خواهند نشست.براساس اعلام مسعود احمدیان دبیرجشنواره در نشست خبری این جشنواره در مرحله اول ۱۹۸ طرح فیلمنامه بررسی شد که هیات انتخاب آثار ( رسول صدرعاملی، مینو فرشچی، مجید رضابالا، جابر قاسمعلی و حسین ترابی ) ۳۳ اثر را شایسته حضور در مرحله نهایی یافتند . ادامه‌ی خواندن

بهار اندیشه با پرسش های نو

موسسه مطالعات سیاسی اقتصادی پرسش برنامه درسگفتارهای بهار ۹۱ خود را اعلام کرد.

به گزارش موسسه مطالعات سیاسی اقتصادی پرسش، در دوره بهار همچون دوره های پیشین هر روز کلاس‌های اساتید این موسسه برگزار خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید دوره‌ی «سینمای ترنس مالک» مازیار اسلامی روزهای شنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار و شروع کلاس از تاریخ ۲۶ فروردین ۹۱ خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند ثبت نام کنند.
یکشنبه‌ها در این موسسه مراد فرهادپور «فلسفه آلن بدیو» را تدریس می‌کند که آغاز کلاس‌ها از ۲۰ فروردین ۹۱ و ساعت آن ۱۷ تا ۱۹ خواهد بود. ادامه‌ی خواندن

آگاهی دو رگه

داریوش شایگان بیستمین شماره مهرنامه که وی‍ژه نوروز و در فروردین ۹۱ منتشر شده است بازهم پربار است و خواندنش واجب . به خصوص گفت و گو با داریوش شایگان با تیتر « سنت را باید خصوصی سازی کرد» که زحمت انجام گفت و گو را « حامد زارع » کشیده است . هرچند که در بعضی از پاراگراف‌ها احساس می‌شود که مقدمه «کتاب افسون زدگی جدید» تکرار شده است . اما گفت و گو بسیار خواندنی است برای کسانی که آرا این متفکر معاصر را دنبال می کنند .
نسخه این گفت و گو از وبلاگ « سالک فضاهای بینابین » آثار و اخبار دکتر داریوش شایگان برداشت شده است . ادامه‌ی خواندن