اکران «سفر» و «عمو سیبیلو» بهرام بیضایی در سینما پردیس

بهرام بیضاییدومین سالن گروه هنر و تجربه با نمایش فیلمهای «سفر» و «عموسیبیلو »ساخته‌های خاطره‌انگیز بهرام بیضایی معرفی و افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پردیس ۱۲ سالنه کوروش یکی از سالن‌های خود را به گروه هنر و تجربه اختصاص داده است و قرار است مراسم شروع به کار این سالن ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۲ مهرماه با نمایش دو اثر بیضایی برگزار شود .
بهرام بیضایی  کارگردان بزرگ سینمای ایران در سال ۱۳۴۹ فیلم عموسیبیلو را در کانون پرورش فکری به مدت ۲۷ دقیقه ساخته است. این فیلم روابط یک مرد تنها و پسرهایی است که در اطراف منزل او توپ بازی می‌کنند. مرد میانسال  برای استراحت و کتاب خواندن احتیاج به سکوت دارد  و این کودکان با سرو صدایشان و شلوغ بازی‌هایشان آسایش او را سلب می‌کنند. این جنگ و رویارویی با پاره کردن توپ، ریختن آب برسر بچه ها ادامه پیدا می کند و در نهایت  منجر به آسیب دیدن یکی از بچه‌ها و بستری شدنش در بیمارستان می‌شود. بیضایی با ساخت این فیلم شخصیتی  را وارد فرهنگ آن دوران کرد. صادق بهرامی (عمو سیبیلو) و بچه‌های کوی کن بازیگرانش هستند و بیضایی بر اساس داستان کوتاهی از  فریدون هدایت‌پور فیلمنامه این اثر را نوشته است .
«سفر» فیلم ۳۳ دقیقه‌ای است که بیضایی در سال ۱۳۵۱ آن را ساخته، در این فیلم کوتاه  دو پسر با نام‌های رضی و طالع سفری را برای پیدا کردن پدر و مادر ییک از آنها آغاز می‌کنند. دیگری هم در پی یافتن شغلی بهتر است. این دو در این سفر به مکان‌های متفاوتی می‌روند از  گورستان اتومبیل‌ها و زباله‌های صنعتی  تا بخش‌های دیگر شهری بزرگ. پروانه معصومی بازیگر این فیلم است .
مراسم افتتاحیه دومین سالن گروه هنر و تجربه در پردیس کوروش به نشانی اتوبان همت ستاری نبش پیامبر  برگزار می‌شود و همه علاقمندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *